Aktuelt fra Winorg

Koronasituasjonen tvinger frem raskere digitalisering av norske organisasjoner

Koronasituasjonen har skapt store utfordringer for norske organisasjoner. Fysiske aktiviteter, arbeidssteder og møteplasser ble stengt over natten. Inntektsgrunnlaget ble truet og mulighetene til å drive normal virksomhet ble sterkt redusert.

Svaret for mange organisasjoner har vært å fremskynde digitaliseringsprosjekter. 

I Winorg har vi merket dette gjennom en økt etterspørsel etter løsninger for å samhandle i digitale kanaler. Et eksempel er at Winorgs nye løsninger for ferdig integrerte landingssider/markedsføringssider og MinSide/medlemsportal har blitt tatt i bruk av en rekke organisasjoner for å forbedre dialogen med medlemmer og givere.

Konvertering av innsamlingskampanjer, rekrutteringsaktiviteter og kurs/møter fra fysiske til digitale flater har vært viktige tiltak hos mange av kundene våre. Behovet for mer innsikt og analyse har også vært merkbart, og flere større organisasjoner har tatt i bruk Winorgs Analytiske Informasjonsmodell (AIM) for å kunne få bedre innsikt i egne data.

For Winorg har koronasituasjonen medført at vi arbeider hjemmefra i størst mulig grad. Dette har fungert bra, og vi regner med å fortsette med dette også utover høsten selv om vi åpner for forsiktig bruk av kontoret og for fysiske kundemøter når dette er nødvendig og kan gjøres på en sikker måte. Dessverre har koronasituasjonen gått ut over enkelte lovede leveranser da vi har omprioritert oppgaver slik at leveranser som er kritiske for kunders inntekter eller virksomhet har blitt prioritert opp. Stor takk for forståelsen til de kundene som har vært utsatt for dette.

Raskere digitalisering gjør at Winorg i 1. halvår hadde en omsetningsvekst på hele 17%, som er på nivå med det Winorg har vokst med de siste årene.

Det er gledelig å se at investeringene som gjøres i innovasjon og utvikling av brukervennlige, skybaserte løsninger laget spesielt for organisasjoner blir så godt mottatt.  Winorg bruker store ressurser på denne videreutviklingen.

Det kommer derfor godt med og er en viktig anerkjennelse at Winorg rett før sommeren fikk beskjed om at Forskningsrådet godkjenner et nytt 3-årig innovasjonsprosjekt for støtte og at fagforeningen Lederne signerte med Winorg.

Disse anerkjennelsene kommer på toppen av at Finans Norge inngikk avtale med Winorg i april

  

En rekke nye produkter ble presentert i 1.halvår

  • Winorg var først ute med å levere en ferdig løsning for VIPPS Faste Betalinger som vil være en brukervennlig utfordrer til AvtaleGiro fremover.
  • Winorg Frivillighet hvor vi i samarbeid med Mobilise har laget en løsning for oppfølging av frivillige som er ferdig integrert med Winorg slik at man kan få et fullstendig bilde av en persons kontakter med organisasjonen.
  • Winorg Dialog som gjør arbeidet med å velge ut målgrupper, kommunisere på tvers av kanaler og måle effekten av dette vesentlig enklere.
  • Winorg Næringsliv som gjør at du nå kan følge opp kontakter og bedrifter i vårt brukervennlige webgrensesnitt.

 

Dette er produkter vi kommer til å fortelle mer om fremover, men som du også kan få presentert via vår nye Youtube kanal (trykk på linken)

Abonner på vårt nyhetsbrev